Choose language:

Anygraaf

Tuotekehitys

Anygraafin liikevaihdosta suunnataan jatkuvasti yli 20 % tuotekehitykseen.

Jatkuvuus

Monien asiakkaiden kanssa on tehty yhteistyötä jo yli 20 vuotta.

Asiakaslähtöinen ajattelutapa

Kiitetty järjestelmätuki perustuu alan huippua edustavaan asiantuntemukseen ja välittömään asiakaskontaktiin. Yhteistyössä asiakkaan kanssa etsitään entistä parempia työkaluja ja toimintatapoja liiketoiminnan kehittämiseen. Useat kehitysideat tulevat asiakkailta

Kokemus

Pitkä kokemus asiakaskunnan toimialasta antaa hyvät mahdollisuudet tukea asiakasta kaikissa järjestelmän elinkaaren vaiheissa.

Kotimaisuus

Anygraafin strategia on pitää tuotekehitys lähellä asiakaskuntaa. Tuotekehitys on ketterää, täsmällistä ja nopeaa.

Digitaalinen paperi kehitteillä suomalaisissa mediayhtiöissä

Viisi suomalaista media-alan yritystä testaa uudenlaista keinovalolla latautuvaa edullista ePaperi-ratkaisua sanomalehden jakeluun loka-marraskuussa. Sadat testikäyttäjät saavat päivittäin luettavakseen Helsingin Sanomat.

Kehityshankkeen tavoitteena on synnyttää uusi ePaperi-arvoketju, joka tarjoaa median ja sisällön tuottajille täysin uuden, ympäristöystävällisen tavan jakaa sisältöä. Kohdemarkkinat ovat sekä koti- että ulkomailla. Aluksi hankkeessa keskitytään journalististen sisältöjen jakeluun ja jatkossa myös oppimateriaalin jakeluun.

- Haluamme selvittää voiko paperisen sanomalehden korvata tilauksen yhteydessä jaettavalla lukulaitteella, Helsingin Sanomien kehitysryhmän tuottaja Santtu Parkkonen sanoo.

- ePaperi-laite mahdollistaa myös uudenlaiset tilauspohjaiset tuotteet. Parhaimmillaan lukija voisi koota Sanomien eri brändien sisällöistä mieleisensä lehden. Personoitu sanomalehti on ollut pitkään monien haaveissa, mutta nyt siitä voi tulla todellista, Parkkonen kertoo.

- ePaperi-ekosysteemi perustuu Leia Median kehittämään uudenlaiseen, aurinkokennoilla ladattavaan lukulaitteeseen. Ekologinen ratkaisu latautuu myös keinovalolla, ja laitteen hinta tulee olemaan alhainen, Leia Median toimitusjohtaja Antti Korhonen kertoo.

-Yhdessä pilviteknologiaan perustuvan jakeluratkaisun kanssa ePaperi muodostaa kattavan palvelun, joka tarjoaa globaalisti skaalautuvan liiketoimintamahdollisuuden, Korhonen sanoo.

ePaperi-ekosysteemin muodostaa viisi suomalaista yritystä: Leia Media, Sanoma News, Bluegiga, Anygraaf ja DNA.

- Anygraafin fokuksessa on sisällön automatisointi uusiin laitteisiin, uusien ansaintalogiikkojen tutkiminen sekä digitaalisten käyttöoikeuksien valvonta kyseisten ansaintalogiikkojen yhteydessä, toimitusjohtaja Hannu Inberg Anygraafista toteaa.

Hanke perustuu pääpartnerien TIVITin Next Media tutkimusohjelmassa kehittämiin teknologioihin ja osaamiseen. Partneriyhtiöiden omien investointien lisäksi hanketta rahoittaa Tekes, joka oli tukemassa myös kolme vuotta sitten Broadcast-hanketta, jossa ePaperi-ratkaisua testattiin ensimmäisen kerran paikallisuutisten jakeluun.

Tekniset tiedot:

Leia ePaper - The thinnest reader device yet

Application: Daily newspaper, magazines, books

Dimensions: 203 x 250 x 6 mm

Display: 9.7" Color eInk

Usage time: Infinite, indoors solar cell

Connectivity: Bluegiga wireless

Lisätietoa:

Jaakko Talvitie, johtaja, liiketoimintaekosysteemit, TIVIT

Puh. 045 133 9951, jaakko.talvitie@tivit.fi

Santtu Parkkonen, tuottaja, Helsingin Sanomat

Puh. 050 378 0008, santtu.parkkonen@sanoma.fi

Antti Korhonen, toimitusjohtaja, Leia Media Oy

Puh. 0400 807 211, antti.korhonen@leiamedia.com

Hannu Inberg, toimitusjohtaja, Anygraaf Oy

Puh. 0424 2217 400, hannu.inberg@anygraaf.fi


Lähetä linkki

Tulevat tapahtumat