Choose language:

Anygraaf

Tuotekehitys

Anygraafin liikevaihdosta suunnataan jatkuvasti yli 20 % tuotekehitykseen.

Jatkuvuus

Monien asiakkaiden kanssa on tehty yhteistyötä jo yli 20 vuotta.

Asiakaslähtöinen ajattelutapa

Kiitetty järjestelmätuki perustuu alan huippua edustavaan asiantuntemukseen ja välittömään asiakaskontaktiin. Yhteistyössä asiakkaan kanssa etsitään entistä parempia työkaluja ja toimintatapoja liiketoiminnan kehittämiseen. Useat kehitysideat tulevat asiakkailta

Kokemus

Pitkä kokemus asiakaskunnan toimialasta antaa hyvät mahdollisuudet tukea asiakasta kaikissa järjestelmän elinkaaren vaiheissa.

Kotimaisuus

Anygraafin strategia on pitää tuotekehitys lähellä asiakaskuntaa. Tuotekehitys on ketterää, täsmällistä ja nopeaa.

Marva Media ja Anygraaf digitaalisen median eturintamassa

Raumalainen mediayhtiö Marva Media investoi merkittävästi digitaalisten mediatuotteiden kehitykseen.Marva Median yhteyteen on perustettu MarvaLab, joka toimii mediatalon digikehitysyksikkönä. Se yhdistää luontevasti 110-vuotiasta sanomalehteä moderneihin mediaratkaisuihin.

”Teimme 2013 päätöksen, että tarjoamme tilaajillemme eli noin 14000 lukijalle mahdollisuuden lukea Länsi-Suomea näköislehtenä. Emme siis myyneet digitaalista lukuoikeutta lisähintaan, vaan kun näköislehti lanseerattiin tammikuussa 2014, kaikilla tilaajilla oli mahdollisuus rekisteröityä digipalveluun”, toteaa MarvaLabin toiminnasta vastaa digiliiketoiminnan kehityspäällikkö Lauri Tuomola.

”Lukijat ottivat palvelun hyvin vastaan, ja lukijamäärät kasvoivat vuoden mittaan hyvää vauhtia. Loppuvuodesta 2014 otettiin seuraava askel eli mahdollistettiin Länsi-Suomen tilaaminen ilman paperilehteä. Heti alussa oli selvää, että pelkkä näköislehti ei enää riitä, vaan tarvitaan jotain enemmän. Siksi julkaisimme täksi kesäksi uudet Plus-sisällöillä täydennetyt responsiiviset nettisivut ja mikä tärkeintä, Anygraafin kanssa toteutetun LS Päivän lehti –sovelluksen”, Tuomola jatkaa.

LS Päivän lehti –sovellus on tehty AnyReader-alustalle. Sovelluksen käyttöönotossa Anygraaf hoisi yhteydet sovelluskauppoihin ja auttoivat teknisissä asioissa. Anygraaf-yhteistyössä Marva Median mielenkiinto kohdistuu tällä hetkellä AnyReader-sovellukseen ja sen jatkokehittelyyn. Sovellus on jo nykyisellään mainio tapa lukea päivän lehteä, mutta kesällä saatavien palautteiden myötä siihen aletaan kehittää uusia ominaisuuksia.

Pitkä yhteistyö Anygraafin kanssa

Marva Medialla on kokemusta yhteistyöstä Anygraafin kanssa pitkältä ajalta. Loppuvuodesta 2013 toimitusjärjestelmä päivitettiin Doriksesta Neoon ja otti samalla käyttöön myös AProfit-ilmoitusjärjestelmän. Tämän myötä tuli mahdolliseksi nostaa kehityspöydälle Anygraafin uudet sähköiset tuotteet.

Myös Anygraafin monipuolinen tuotevalikoima vaikutti päätökseen jatkaa hyvin sujunutta yhteistyötä.

”Anygraafilla on merkittävä rooli digitaalisten palvelujemme kehittämisessä, koska pystymme nyt julkaisemaan toimitusjärjestelmästä kätevästi mobiili- ja tablettilehteä”, Tuomola toteaa.

”Tämän helpommaksi siirtymistä sovellusmaailmaan ei varmastikaan voi tehdä. Printtilehtemme muuntuu automaattisesti mobiililehdeksi sovellukseen, mutta samalla meillä on helppo työkalu rikastaa printin sisältöjä, esimerkiksi julkaisemalla jutuissa enemmän kuvia”, Tuomola kehuu.

Median muutokset vasta alussa

”Digitaalisen median kehitys on vasta alkutekijöissään eikä maailma ole vielä valmis tältäkään osin. Puhutaan median murrosvaiheesta, mutta uskoisin, että edessä ovat jatkuvan muutoksen ajat. Paikallismedian on pidettävä vahvuuksistaan kiinni, vaikka sisältöjen julkaiseminen on kokenut ja kokee edelleen suuria muutoksia. Marva Mediassa uskomme, että laadukkaalle paikallismedialle on kysyntää jatkossakin, mutta muutoksiin on varauduttava kehittämällä sisältöä kaikkiin kanaviin”, Tuomola visioi.

Digitaalisuus on myös sisällön puolesta haaste. Digi- ja mobiili vaatii erilaista sisältöä kuin perinteinen media.

”Tästä syystä jokaista juttua tulee miettiä kahden eri julkaisukanavan kautta. Pohdimme parhaillaan muun muassa sitä, että kauanko pidämme juttutuotannossamme kiinni painetun lehden aikatauluista vai alammeko julkaista sisältöjä printtilehden aikatauluista riippumatta,” Tuomola miettii.

Mobiili kasvaa kohisten. Uusimpien tutkimusten mukaan suomalaisten mobiililaajakaistan käyttö on maailman huippua. Verkkopalveluiden pitää panostaa mobiilikanavaan entistä voimakkaammin. Marva Mediassa tämä on huomattu. Loppuvuodesta 2011 yrityksemme verkkopalvelujen mobiilikäytön osuus oli noin 3 %, mutta tällä hetkellä vastaava luku on palvelusta riippuen 40-55 % välillä.

”Kehitämme koko toimitustamme digitaaliseksi ja otamme digipalvelut huomioon jokapäiväisessä tekemisessämme. Kiinnitämme jatkossa entistä enemmän sisältöjen suunnittelussa huomiota siihen, miten sisällöt toimivat eri kanavissa”, Tuomola toteaa.


Lähetä linkki

Tulevat tapahtumat