Choose language:

Anygraaf

Tuotekehitys

Anygraafin liikevaihdosta suunnataan jatkuvasti yli 20 % tuotekehitykseen.

Jatkuvuus

Monien asiakkaiden kanssa on tehty yhteistyötä jo yli 20 vuotta.

Asiakaslähtöinen ajattelutapa

Kiitetty järjestelmätuki perustuu alan huippua edustavaan asiantuntemukseen ja välittömään asiakaskontaktiin. Yhteistyössä asiakkaan kanssa etsitään entistä parempia työkaluja ja toimintatapoja liiketoiminnan kehittämiseen. Useat kehitysideat tulevat asiakkailta

Kokemus

Pitkä kokemus asiakaskunnan toimialasta antaa hyvät mahdollisuudet tukea asiakasta kaikissa järjestelmän elinkaaren vaiheissa.

Kotimaisuus

Anygraafin strategia on pitää tuotekehitys lähellä asiakaskuntaa. Tuotekehitys on ketterää, täsmällistä ja nopeaa.

Sanoma Magazines Finland ottaa Neo by Anygraafin käyttöön – 3T ensimmäisten joukossa

Sanoma Magazines Finland päivittää Doris-toimitusjärjestelmän Anygraafin uuteen Neoon. Neo-järjestelmään siirtyminen tapahtuu vaiheittain eri lehtien aikataulujen ja tarpeiden mukaisesti. Ensimmäisinä käyttäjinä ovat Yritysjulkaisut ja Tietokonelehti. Myös vuoden 2012 alussa aloittava 3T-lehti tehdään alusta alkaen Neo-toimitusjärjestelmällä.

Sanoma Magazines on käyttänyt Anygraafin järjestelmiä kauan, ja Neon tultua markkinoille oli luonnollista alkaa tutkia tarvetta ja mahdollisuuksia siirtyä uuteen järjestelmään. "Neon monilehti- ja monikanavajulkaisemisen konsepti ja mahdollisuus tehdä konkreettista ja läheistä kehitystyötä aikakauslehtijärjestelmän tarpeisiin olivat ratkaisevia tekijöitä järjestelmävalinnassa", kertoo julkaisuratkaisujen päällikkö Riku Makkonen.

3T-lehti

Tammikuussa ilmestymisensä aloittavan teknologian, talouden ja työelämän viikkolehden ja sen ympärille rakentuvan mediakokonaisuuden toimitusjärjestelmäksi tulee myös Neo. ”3T ottaa Neon käyttöön heti alusta alkaen, ja näin voimme jo suunnitteluvaiheessa vaikuttaa järjestelmään ja ottaa käyttöön sen uusimmat ja edistyksellisimmätkin ominaisuudet. 3T:n jälkeen siirrymme Neoon vaiheittain. Järjestelmä vaihdetaan aina niissä toimituksissa, joissa havaitaan tarvetta ominaisuuksille, jotka Neosta löytyvät ”, kertoo siirtymävaiheesta IT-päällikkö Kalle Kamotskin.

Neo

Neo on kehysjärjestelmä, joka on muokattavissa eri käyttötarpeisiin. Neossa on ominaisuuksia, jotka helpottavat nopeaa tiedonvälitystä useisiin kanaviin. Toimituksellinen sisältö kuvataan kattavalla metatiedolla niin, että erilaisia myytäviä aineistopaketteja on nopeaa ja helppoa jakaa eri kanaviin. Asiakkaille voidaan joustavasti toimittaa erilaisia sisältöpaketteja sen sijaan, että jaellaan yksittäisiä kuvia tai tekstejä. Neo kerää kaiken toimituksellisessa työssä tarvittavan tiedon yhteen konsoliin. Sivusuunnittelu valmistuu Plannerissa, ja äkillisiin muutoksiin voidaan reagoida ja tuottaa nopeasti sisältöä eri kanaviin. Ennakoivan taiton konsepti vahvistaa omalta osaltaan Neon toimivuutta nykyaikaisessa sanomalehtitoimituksessa.

Aikakauslehdellä on omat tarpeensa toimitusjärjestelmälle, ja ne on otettu huomioon jo Neon perusrakenteessa. Samassa tekstieditorissa voidaan tuottaa sisältö kaikkiin kanaviin, aineistoa on helppo yhdistellä erilaisiksi kokonaisuuksiksi ja lehden tekemisen eteneminen on koko ajan toimituksen nähtävillä ja hallittavissa. Sisältösuunnittelu voi alkaa jo paljon ennen itse artikkelin kirjoittamista ja kuvien ottamista, ja taustatietoa alkaa kertyä. Kun on aika tehdä juttu, on se jo hyvin taustoitettu ja sille on suunniteltu tarkoituksenmukainen eteneminen järjestelmässä.

Resurssien käyttö ja aikataulutus ovat myös Neon perustoimintoja. Neon projektikalenterissa voidaan tehdä ensin pitkän tähtäimen suunnitelmat ja lähempänä toimintaa resursoida siihen tarpeelliset henkilöt. Jos aikataulu syystä tai toisesta muuttuu, on muutoksen hallinta ja uudelleen resursointi helppoa, koska järjestelmässä on kaikki tarpeellinen tieto projekteista ja käytettävistä resursseista.

Anygraaf näkee Sanoma Magazinesin oivallisena kumppanina, jolla on monimuotoinen organisaatio ja pitkä kokemus aikakauslehtien kustantamisesta. "Olemme ylpeitä, että saamme jatkaa yhteistyötä merkittävän suomalaisen aikakauslehtikustantajan kanssa ja tehdä Neo-järjestelmästämme entistä paremman", sanoo Anygraafin tuotepäällikkö Harri Taskinen.

Sanoma Magazines Finland

Sanoma Magazines Finland on Suomen johtava aikakauslehtikustantaja ja markkinajohtaja naisten- ja perhelehdissä, lasten ja nuorten julkaisuissa sekä tietotekniikan kuluttajalehdissä. Yli neljäkymmentä aikakauslehteä tarjoavat laadukkaita lukuelämyksiä yli kolmelle miljoonalle suomalaiselle. Sanoma Magazines Finland julkaisee myös yritysjulkaisuja ja panostaa digitaaliseen mediaan.

Vahvat lehtibrändit, korkeatasoinen journalismi, lukijoiden tarpeiden syvällinen tunteminen, kohderyhmäosaaminen ja jatkuva uudistuminen ovat menestyksen kulmakiviä.

Lisätietoja

IT-päällikkö Kalle Kamotskin, Sanoma Magazines Finland, puh. 040 742 8403, kalle.kamotskin@sanomamagazines.fi

Tuotepäällikkö Harri Taskinen, Anygraaf Oy, puh. 040 1971 091, harri.taskinen@anygraaf.fi


Lähetä linkki

Tulevat tapahtumat